best blogs

معرفی برترین مقالات در سطح وب در هر زمینه ای.

best blogs

معرفی برترین مقالات در سطح وب در هر زمینه ای.

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درک جرثقیل پل سقفی

جابجایی تناژ به ابزارهای سنگین نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که کار با خیال راحت و کارآمد انجام می شود. جرثقیل پل، متشکل از دو تیر بالای سر، یا باند، که مسیری را برای یک تیر عمود و افقی دیگر ایجاد می کند، هم به عنوان بالابر و هم به عنوان واگن برقی برای مواد سنگین عمل می کند.

 

جرثقیل سقفی

در حالی که بین جرثقیل دروازه ای، ساختار کاملاً چرخدار و متحرک و سیستم پل تفاوت وجود دارد، این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. این سیستم های سقفی با سیستم تک تیر یا دو تیر کار می کنند و بارهای سنگین را تحمل می کنند و در عین حال فضای کافی برای سر فراهم می کنند.

 

جرثقیل ایستگاه کاری

جرثقیل های ایستگاه کاری اغلب کوچکتر از سیستم های پل استاندارد هستند اما هنوز هم ابزاری همه کاره برای عملیات سبک تر هستند. این سبک از جرثقیل از یک مسیر محصور استفاده می کند و به دلیل قوام خود در صنعت تولید شناخته شده است. همچنین طیف کاملی از حرکت را فراهم می کند.

 

بالا در حال اجرا جرثقیل

جرثقیل بالای باند یک جرثقیل سربار الکترونیکی است که در امتداد بالای تیرهای باند حرکت می کند. یک سیستم معمولی از بالا می تواند بارهای تا 35 تن را با دهانه متوسط ​​90 فوت حمل و یا بلند کند. بدیهی است که تنظیمات سفارشی وجود دارد که ممکن است امکان تطبیق پذیری بیشتر در طراحی را فراهم کند.

 

زیر جرثقیل های در حال اجرا

جرثقیل های در حال اجرا یا پایین آویزان اندکی آسانسور کمتری نسبت به سیستم های در حال اجرا بالا دارند. شما معمولاً می توانید این سیستم ها را با ظرفیت بار تا 25 تن و دهانه محدود 75 فوت پیدا کنید. بیشتر سیستم ها بیش از 60 فوت باز نمی شوند.

 

سیستم های تک تیر

جرثقیل تک تیری مقرون به صرفه ترین گزینه است و از یک تیر تشکیل شده است که دو نرده محافظ را در بر می گیرد و با کامیون های باند در بالا یا پایین قرار می گیرد. پیکربندی های تک تیر وزن کمتری دارند اما سیستم های فوق العاده قابل اعتمادی هستند و می توانند برای نیازهای خاص شرکت شما سفارشی شوند.

 

سیستم های تیر دوگانه

سیستم های دو تیر، مدل های اسب کاری سیستم های پل محسوب می شوند. این جرثقیل ها از دو تیر پل تشکیل شده اند که معمولاً بالای تیرهای باند نصب می شوند. اگر شما نیاز به بلند کردن وزنه های 100 تنی به اضافه وزن دارید، سیستم دو تیرچه چیزی است که به دنبال آن هستید.

 

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

 

1. فولاد چقرمگی، پلاستیک خوب، مواد یکنواخت است.

فولاد قابلیت اطمینان ساختاری بالایی دارد، مناسب برای تحمل ضربه و بارهای دینامیکی و عملکرد لرزه ای عالی است.

 

ساختار داخلی فولاد یکنواخت و نزدیک به یک جسم همگن همسانگرد است. در مقایسه با بتن و چوب، نسبت چگالی به استحکام تسلیم نسبتاً کم است. بنابراین، در شرایط تنش یکسان، سازه فولادی دارای بخش کوچک، سبک وزن، حمل و نقل و نصب راحت است و برای دهانه های بزرگ، ارتفاع بالا مناسب است.

 

2. سازه فولادی مقاوم در برابر حرارت است و در برابر آتش مقاوم نیست.

 

هنگامی که دما زیر 150 درجه سانتیگراد است، خواص فولاد کمی تغییر می کند. بنابراین اسکلت فلزی برای کارگاه های گرم مناسب است، اما زمانی که سطح سازه در معرض حرارت حدود 150 درجه سانتی گراد قرار می گیرد، باید توسط پانل های عایق حرارت محافظت شود.

 

هنگامی که دما بین 300 تا 400 درجه سانتیگراد باشد، استحکام و مدول الاستیک فولاد به طور قابل توجهی کاهش می یابد و هنگامی که دما در حدود 600 درجه سانتیگراد باشد، استحکام فولاد به صفر می رسد. در ساختمان هایی با الزامات ویژه حفاظت در برابر آتش، سازه فولادی باید توسط مواد نسوز محافظت شود تا سطح مقاومت در برابر آتش بهبود یابد.

 

3. سازه فولادی مقاومت خوردگی ضعیفی دارد.

 

به خصوص در محیط های مرطوب و خورنده، به راحتی زنگ می زند. به طور کلی، سازه های فولادی باید زنگ زدایی، گالوانیزه یا رنگ آمیزی شوند و به طور منظم نگهداری شوند. برای سازه های سکوی دریایی در آب دریا، اقدامات خاصی مانند "حفاظت آند بلوک روی" برای جلوگیری از خوردگی مورد نیاز است.

 

4. درجه بالای مکانیزاسیون ساخت و نصب سازه های فولادی.

 

اجزای ساختاری فولادی طبیعی هستند که در کارخانه ها ساخته می شوند و در محل مونتاژ می شوند. ساخت مکانیزه کارخانه قطعات سازه ای فولادی دارای دقت بالا، راندمان تولید بالا، مونتاژ سریع سایت و دوره ساخت کوتاه است. سازه فولادی صنعتی ترین است.

 

5. مقاومت بالا و مقاومت لرزه ای

 

در مقایسه با سازه های بتن مسلح معمولی، سازه های فولادی از نظر ناهمگنی، استحکام بالا، ساخت سریع، مقاومت لرزه ای خوب و نرخ بازیافت بالا برتری دارند. فولاد دارای استحکام و مدول الاستیسیته چند برابر بیشتر از بنایی و بتن است، بنابراین جرم اعضای فولادی در شرایط بارگذاری یکسان سبک است. سازه فولادی از جنبه تخریب شدن یک سازه آسیب منعطف با تغییر شکل زیاد از قبل پیش‌بینی شده است که می‌تواند خطر را از قبل تشخیص داده و در نتیجه از آن اجتناب کند.

  • hossein ruhi