best blogs

معرفی برترین مقالات در سطح وب در هر زمینه ای.

best blogs

معرفی برترین مقالات در سطح وب در هر زمینه ای.

۱۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دکتر جباری

دکتر رضا جباری متخصص مغز و اعصاب، دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مقطع پزشکی عمومی میباشد.

دکتر جباری در سال ۱۳۹۱ مدرک دکتری تخصصی مغز و اعصاب خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (ارتش) دریافت کرد و پس از آن فعالیت خود را در زمینه مغز و اعصاب آغاز کرد.

دکتر جباری در سال ۱۳۹۱ موفق به کسب رتبه برتر بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات شد و در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ در جراحی های تحقیقاتی روی میمون ها در پژوشگاه رویان همکاری کرد.

تخصص های دکتر جباری

جراحی ستون قرات

تشخیص و درمان تومور های مغزی

مشکلات مغزی

برای آشنایی با فوق تخصص های مغز و اعصاب می تونید وارد سایت دکتر جباری شوید و اطلاعات لازم را بدست آورید.

 

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

عوارض ارتودنسی

ارتوذنسی یکی از جمله راه های صاف کردن دندان است.. از این رو بسیاری از افراد برای صاف کردن دندان های خود از ارتودنسی استفاده می کنند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که ارتودنسی دارای عوارض بسیار کمتری نسبت به سایر روش ها دارد. از جممله عوارض ارتوذنسی که از مقاله سایت دندانپزشکی شاهکار دنتال پیدا کردیم، به شرح زیر است:

پوسیدگی دندان و بیماری لثه:

از دیگر عوارض ارتودنسی که ناشی از حضور بریس­های ارتودنسی در دهان می باشد، گیر کردن مواد غذایی در بین براکت ها است که زمینه رشد باکتری­های دهانی را تشدید کرده و موجب پوسیدگی دندان و تحلیل لثه خواهد شد. این مشکلات در صورتی رخ خواهد داد که فرد در رعایت بهداشت دهان و دندان خود کوشا نبوده و استفاده از مواردی همچون مسواک و نخ دندان در ارتودنسی را جدی نگیرد.

تحلیل مینای دندان از عوارض ارتودنسی:

یکی از عوارض ارتودنسی می تواند تحلیل مینای دندان باشد که به از بین رفتن ساختار معدنی مینای دندان گفته می‌شود. در برخی موارد بسیار نادر، ممکن است دستگاه های ارتودنسی ثابت به تحلیل رفتن مینای دندان کمک کنند.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شخص به بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی چندان توجه نکند. و از آنجا که ذرات ریز مواد غذایی در اطراف و زیر سیم ارتودنسی، براکت ها، الاستیک ها و باندها گیر می‌کنند، اگر مسواک و نخ دندان به طور منظم استفاده نشود، پوسیدگی دندان محتمل‌تر است.

درد فک:

تحقیقات متعدد نشان داده که ارتباطی بین درمان ارتودنسی و ایجاد یا رفع مشکلات فکی وجود ندارد. در بیمارانی که ابتدای درمان دارای مشکلات فکی هستند درمان ارتودنسی صحیح می‌تواند باعث بهبود مشکلات فکی شود، ولی تنها عامل نیست و ممکن است نیاز به درمان‌های تکمیلی داشته باشد. با توجه به ماهیت مفصلی بودن ناحیه، امکان بروز مشکلات سایر مفاصل در مفصل گیجگاهی فکی نیز وجود دارد.

این مقاله بخشی از عوارض ارتودنسی از مقاله کلینیک دندانپرشکی شاهکار دنتال است. برای مطالعه ادامه مقاله می توانید وارد سایت شاهکار دنتال شوید و این مقاله را مطالعه کنید.

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

بهترین متخصص قلب و عروق

با توجه به گسترش بیماری های قلبی، بسیاری از افراد در حال جست و جوی بهترین متخصص قلب و عروق هستند. ازاین رو ما در این مقاله قصد داریم بهترین متخصص قلب و عروق را به شما معرفی کنیم.

وظایف یک متخصص قلب و عروق 

بهترین متخصص قلب و عروق دارای یک سری وظایف ویژه ای است که این وظایف به شرح زیر می باشد:

انجام آزمایش ها و تست های مربوط به بیماری های قلبی و تعیین وضعیت قلب بیمار.

متخصص قلب و عروق ابتدا با انجام آزمایشات لازم می تواند انواع بیماری های قلبی را تشخیص دهد، در غیر این صورت امکان تشخیص بیماری های قلبی بسیار پایین و یا می تواند اشتباه باشد.

بررسی آزمایشات

متخصص قلب و عروق بعد از دریافت جواب آزمایشات و بررسی آن ها و در کنار این ها انجام معاینات فیزیکی بر روی بیمار، می تواند تشخیص قطعی خود را اعلام کند.

متخصص قلب و عروق با مشاهده این آزمایشات می تواند، نوع بیماری، مدت زمان درمان، راه های درمانی مد نظر و.. را مشخص می کند.

برای آشنایی با متخصص قلب و عروق می توانید وارد سایت دکتر کامبیز پرآذران شوید و اطلاعات لازم را درباره بهترین متخصص قلب و عروق کسب کنید.

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

عوارض ارتودنسی

در ادامه هر کدام از عوارض ارتودنسی که احتمال دارد بعد از انجام آن رخ دهد را معرفی و مورد بررسی قرار می دهیم.

 درد شدید از عوارض ارتودنسی:

مساله درد ارتودنسی و ناراحتی ناشی از آن واقعا آنطورها هم که میگویند صحت ندارد. ما منکر درد به عنوان یکی از عوارض ارتودنسی دندان نیستیم. اما بهتر است به آن عارضه نگوییم زیرا درد بسیار مختصر است و از همه مهمتر موقتی است. این درد به راحتی توجیه دارد.

اصلا همین الان خودتان امتحان کنید. با انگشت به یکی از دندان های خودتان مختصر فشاری وارد کنید. سعی کنید کم کم فشار را بیشتر کنید. کمی درد دارد نه؟ این طبیعی است. زیرا دندان های شما در حالت طبیعی ثابت هستند و به کمک ربات ها و ساختارهایی به لثه و استخوان متصل شده اند.

این ساختارها مانع از جابجایی دندان میشوند و وقتی کش می آیند و یا تحریک میشوند سیگنال هایی به مغز میفرستد که مغز هم در واکنش به این جابجایی به سنسورها و حسگرهای درد دستور میدهد که کمی حالت درد و ناراحتی ایجاد کنند. اما بعد از مدت کوتاهی زمانی این درد از عوارض ارتودنسی از بین میرود.

خطر برگشت درمان از عوارض ارتودنسی:

از جمله عوارض ارتودنسی و معایب ارتودنسی که موجب بی میلی بسیاری از افراد نسبت به استفاده از این درمان شده است، خطر برگشت ناهنجاری­ها بعد از درمان می­باشد.

گفتنی است که درمان­های انجام شده در دوران رشد با اتمام این دوره، برنخواهند گشت. توجه کنید برای شروع درمان ارتودنسی به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. بدین ترتیب بهترین تشخیص و درمان برای شما انجام خواهد شد و از بروز این مورد از عوارض ارتودنسی جلوگیری خواهد شد.

خراشیده یا زخم شدن بافت‌های نرم داخل دهان از عوارض ارتودنسی دندان:

بیماران در شروع درمان ارتودنسی (با بریس ثابت) ممکن است احساس کنند لب‌ها، زبان یا بخش‌های نرم داخل دهانشان کمی زخم شده است. این را البته نمی‌توان از عوارض ارتودنسی در نظر گرفت. اما چون به هر صورت در بیشتر افراد تجربه می‌شود، ما نیز آن را جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست کردیم.

زخم شدن داخل دهان معمولا کوتاه بوده و تنها چند روز ابتدایی ارتودنسی احساس می‌شود. با این حال می‌توان با کمک وکس یا موم ارتودنسی به راحتی براکت ها و سیم ارتودنسی را ایمن سازی کرده تا هیچ نوع آسیبی به بافت های نرم داخل دهان وارد نکند.

تشدید مشکلات دندان:

همانطور که حرک‌های ارتودنسی باعث جابجایی و تغییر موقعیت دندان‌ها می‌شود، ممکن است برخی از مشکلات قبلی دندان (مانند پوسیدگی ها یا تروما و …) در نتیجه استفاده از دستگاه های ارتودنسی تشدید شده یا دوباره ایجاد شوند.

در موارد بسیار نادر، ممکن است چنین مشکلاتی باعث تغییر رنگ دندان ها و حتی نیاز به عصب کشی در طول ارتودنسی شود. به همین خاطر و باز هم تاکید می‌کنیم: اگر دندان‌های شما پیش از ارتودنسی مشکلی داشته باشند، احتمالا متخصص ارتودنسی تا پیش از برطرف شدن آن مشکلات، درمان شما را شروع نمی‌کند تا از بروز عوارض ارتودنسی در طول درمان پیشگیری شود و مشخصا چنین عارضه‌ای را تجربه نکنید.

برای مطالعه ادامه مقاله عوارض ارتودنسی می توانید وارد سایت شاهکار دنتال شوید و اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید. 

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

دکتر جباری کیست؟

دکتر رضا جباری متخصص مغز و اعصاب، دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مقطع پزشکی عمومی میباشد.

دکتر جباری در سال ۱۳۹۱ مدرک دکتری تخصصی مغز و اعصاب خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (ارتش) دریافت کرد و پس از آن فعالیت خود را در زمینه مغز و اعصاب آغاز کرد.

دکتر جباری در سال ۱۳۹۱ موفق به کسب رتبه برتر بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات شد و در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ در جراحی های تحقیقاتی روی میمون ها در پژوشگاه رویان همکاری کرد.

افتخارات دکتر جباری

  • بیش از ۹ مقاله پژوهشی در مجلات معتبر علمی و بین المللی (ISI)
  • رتبه برتر بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در سال ۱۳۹۱
  • دکتری تخصصی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برای آشنایی با دکتر جباری می توانید وارد سایت دکتر جباری شوید و اطلاعات دقیقی را بدست آورید.

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

 قلب یکی از مهم ترین اندام های بدن است که وظایف زیادی را بر عهده دارد.  بنابراین می توان گفت سلامت قلب برای ادامه حیات ما بسیار مهم است. از این رو باید توجه ویژه ای به فعالیت های آن داشته باشیم.

از این رو برای انجام معاینه های لازم باید به یکی از بهترین متخصص های قلب و عروق مراجعه کنید. حالا شاید این سوال برای شما به وجود آید که ویژگی یک متخصص قلب و عروق چیست؟

ویژگی یک متخصص قلب و عروق خوب

با توجه به این موضوع که قلب یکی از اندام های حساس بدن می باشد، از این رو پزشکانی که در این حوزه فعالیت می کنند، باید دارای یک سری ویژگی های منحصر به فردی باشند.

شما برای مراجعه به یک متخصص قلب و عروق باید بسیار به پزشک توجه ویژه ای کنید و ابتدا با شناسایی ویژگی هایی یک متخصص قلب و عروق خوب، بتوانید به یک پزشک برای درمان موثر تر مراجعه کنید.

برخی ویژگی بهترین متخصص قلب و عروق به شرح زیر است:

آشنایی با جدیدترین پیشرفت های روز پزشکی

همانطور که مشاهده می کنید، فناوری پزشکی سریعا در حال پیشرفت و گسترش است. با توجه به این موضوع دانشمندان و پزشکان هر روزه با انجام تحقیقات ویژه در حوزه درمان انواع بیماری ها توانسته اند راه های جدیدی را کشف کنند.

تجربه کاری بالای پزشک

 یکی از موضوعات مهم که باید توجه ویژه ای به آن کرد، تجربه متخصص قلب و عروق می باشد.

گواهینامه دریافتی

یکی از مهم ترین مدارکی که شما قبل از مراجعه به متخصص قلب باید توجه کنید، نوع گواهینامه دریافتی این پزشک می باشد. هر متخصص باید این گواهینامه را از یک دانشگاه معتبر دریافت کرده باشد.

با توجه به موارد بالا که از مهم ترین ویژگی یک متخصص قلب و عروق می باشد، تنها پیشنهاد ما دکتر کامبیز پرآذران است. دکتر کامبیز پرآذران با توجه به تجربه بسیار بالا در زمینه درمان بیماری های قلب توانسته به عنوان بهترین متخصص قلب و عروق در تهران شناخته شود.

برای آشنایی با بهترین متخصص قلب و عروق در تهران می توانید وارد سایت دکتر کامبیز پرآذران شوید و اطلاعات لازم را دراین رمینه بدست آورید.

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

عوارض شایع ارتودنسی

امروزه یکی از درمان هایی که برای صاف کردن دندان های نامظم به کار می  رود، ارتودنسی است. ارتودنسی یکی از مهم ترین راه درمانی و شاید بتوان گفت اثرگذار ترین راه درمانی است که مزایای بسیاری دارد. ولی در این مقاله تنها قصد داریم از عوارض ارتودنسی و آسیب هایی که ممکن است به دندن ای ما واردد کند، صحبت کنیم. بنابراین با ما همراه باشد.
ناراحتی خفیف
برخی ناراحتی ها با بریس ها کاملاً طبیعی است و باید انتظار داشت که اتفاق بیوفتند. از آنجایی که براکت ها به صورت دستی دندان های شما را در راستای هم ترازی قرار می دهند، ناراحتی بیشتر از هر زمان دیگری بیشتر است. این می تواند بر روی دندان های شما متمرکز شود یا به صورت سردرد ظاهر شود ، که هر دو شایع هستند. 

تحریک دهان
دهان شما به سیم ها و براکت هایی که در دهان شما و روی دندان قرار می گیرد در ابتدا عادت ندارند و مدتی طول می کشد تا لب های شما به موقعیت مناسب خود برسد. در این مدت ، به احتمال زیاد شما کمی تحریک خفیف را احساس خواهید کرد. خوشبختانه ، محصولات زیادی وجود دارد که تنها هدف آنها کاهش تحریک ذکر شده است . بنابراین می توان گفت یکی از عوارض ارتودنسی تحریک دهان و یا آسیب رساندن به آن است.

درد فک
درد فک یک عارضه جانبی احتمالی براکت ها است که ممکن است در افراد گوناگون رخ دهد. ایم عارضه  به خصوص اگر درمان شما نیاز به تنظیم مجدد فک شما داشته باشد. اتفاق می افتد.

ایجاد مشکل در خوردن
مشکل در جویدن و خوردن غذا یکی از بزرگ ترین عوارض ارتتودنسی است که ما به خصوص پس از سفت شدن آن دریافت می کنیم. اگرچه ممکن است خوردن غذاهای جامد برای مدت کوتاهی دشوار باشد ، اما این عارضه احتمالاً به سرعت خود به خود برطرف می شود.

اثرات غیر معمول بریس ها
اکنون که عوارض جانبی رایجی را که فرد می تواند در طول درمان تجربه کند را پوشش داده ایم ، بیایید برخی از عوارضی را که ممکن است در نتیجه استفاده از بریس ایجاد شود ، در نظر بگیریم. اگر متوجه شدید که هر کدام از این موارد را تجربه می کنید ، با دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید تا در مورد علت آن و گزینه هایی که در اختیار شما قرار دارد صحبت کنید.

پوسیدگی دندان
پوسیدگی دندان در نتیجه بهداشت ضعیف با هر مجموعه ای از دندان ها  است ، اما این امر به ویژه هنگامی که صحبت از دندان هایی با بریس می شود صادق است. برای همه بیماران بریس بسیار مهم است که دندان های خود را هر روز تمیز کنند ، به این معنی که دو بار مسواک بزنید و حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید. اگر دندان شما به سرعت شروع به پوسیدگی کند ، ممکن است لازم باشد اقداماتی انجام شود که درمان را به تاخیر بیندازد.

کلسیم زدایی
روشهای بهداشتی خوب دندان همیشه مهم است ، اما به ویژه برای بیماران در بریس. کلسیفیکاسیون به صورت لکه های سفید روی دندان ظاهر می شود و تنها یکی از عوارض جانبی عدم رعایت بهداشت است. اگر غذا و پلاک به طور مرتب برداشته نشوند ، ممکن است حفره ایجاد شود. این مسایل با مسواک زدن و نخ دندان منظم و رژیم غذایی کم قند بسیار قابل پیشگیری است.

عکس العمل های آلرژیتیک
برخی از بیماران ، هرچند زیاد نیستند ، می توانند در لاستیک های مورد استفاده در بریس ها یا فلزات واکنش آلرژیک به لاستیک لاتکس نشان دهند. اگر شما یا یکی از عزیزانتان برای درمان به ما مراجعه می کنید ، باید آلرژی های شناخته شده را به وضوح به پزشکان ما اطلاع دهید. الاستیک های بدون لاتکس و فلزات جایگزین در دسترس هستند تا در شرایطی از این قبیل استفاده شوند.

تحلیل ریشه
تحلیل ریشه کوتاه شدن ریشه ها در مدت زمانی است که فرد بریس می کند. این می تواند کمی بیشتر از کوچک شدن نوک ریشه باشد که منجر به هیچ مشکل طولانی مدت بهداشت دهان و دندان نمی شود. به ندرت ، بیماران کوتاه شدن حداقل نیمی از ریشه را تجربه می کنند که می تواند تغییرات قابل توجهی در سلامت طولانی مدت آنها ایجاد کند.

علت دقیق آن هنوز مشخص نیست ، اما بستن بریس پس از 2-3 سال احتمال وقوع آن را افزایش می دهد. دفتر ما برای تعیین اینکه آیا تحلیل ریشه رخ داده است ، اشعه ایکس ثابت می گیرد.

آنکیلوز
یکی دیگر از بیماری های نادر که می تواند تأثیر زیادی بر سلامت فرد داشته باشد ، آنکیلوز یا ادغام ریشه دندان با استخوان است. دندان های جوش خورده توسط بریس ها حرکت نمی کنند و همه دندان های اطراف شروع به حرکت در اطراف دندان مچ شده می کنند و در نتیجه هم ترازی نامناسب ایجاد می شود. پیش بینی این عارضه دشوار است و در صورت نیاز شرایط از طریق اشعه ایکس و معاینه بالینی قابل تشخیص است.

دندانهای عود شده
اگرچه دقیقاً یک عارضه نیست ، عود یا حرکت دندان ها به موقعیت قبلی یک پیامد شایع پس از برداشتن بریس ها است. اگر بیماران نگهدارنده خود را به طور مرتب نپوشند ، دندان ها به راحتی می توانند عود کنند ، به ویژه بلافاصله پس از برداشتن. شما نمی خواهید تمام وقت و هزینه ای را که برای لبخند زیبا و جدید خود اختصاص داده اید هدر دهید ، بنابراین مطمئن شوید که از آن مراقبت می کنید و محافظ های خود را می پوشید.

متخصص ارتودنسی در کارولینای شمالی نشان می دهد که بریس چگونه دندان ها را حرکت می دهد

برای آشنایی بیشتر با عوارض ارتونسی می توانید وارد سایت دندانپزشکی شاهکار دنتال شویدد و اطلاعات کامللی را در زمینه عوارض ارتودنسی کسب کنید.
 

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

انتخاب بهترین متخصص قلب و عروق کیست؟

افرادی که درگیر انواع بیماری های قللب و عروقی هستند، اکنون به دنیال انتخاب بهترین متخصص قلب و عروق هسستند. زیبا سلامت آن ها تاثیر بسیاری بر پزشک آن ها دارد. هر چه توانایی یک پزشک در درمان بیشتر باشد، می توان گفت که درمان سریع تر و با موفقیت بیشتری صورت می گیرد.

انتخاب یک متخصص قلب و عروق نباید کار سختی باشد. در این مقاله قصد داریم چند نکته را به شما متذکر شویم تا شما بتوانید سریعا بهترین متخصص قلب و عروق را شناسایی و جهت درمان به آن مراجعه کنید.


معیارهای انتخاب بهترین متخصص قلب و عروق

تجربه

محل کار بهترین متخصص قلب و عروق

مشورت با دوستان و خانواده

تجربه

تجربه یکی از مهم ترین عوامل ددر درمان بیماری های قلب یاست. هر پزشکی از تجربه بالایی برخوردار باشد، می توان گفت درمان با سرعت و کیفیت بهتری انجام می شود. از این رو اولین سوال از پزشک خود این است که تجربه شما چقد راست؟
 به خصوص وقتی لازم است روش یا تکنیک خاصی برایتان استفاده شود. با توجه به وسعت دانش در این مورد، قرار نیست تمام پزشکان در هر تکنیکی تجربه داشته باشند. 

محل کار بهترین متخصص قلب و عروق


مطب، کلینیک یا محل کار بهترین متخصص قلب و عروق
اطمینان حاصل کنید که بیمارستان و کلینیکهایی که بهترین متخصص یا بهترین فوق تخصص قلب و عروق شما با آنها در ارتباط است از خدمات خوبی در زمینه ارائه خدمات قلبی عروقی از جمله جراحی و روش های مبتنی بر فناوری برخوردار است. همیشه بیمارستانها و کلینیکهای بزرگتر بهتر نیستند. در بعضی موارد، یک مرکز درمانی کوچکتر ممکن است بسیار جذابتر باشد. غالباً، یک متخصص قلب و عروق و یا دیگر پزشکان به بیش از یک بیمارستان وابسته هستند. بنابراین اگر بیمارستانی در نزدیکی شما هست و یا به یک بیمارستان خاصی علاقه مند هستید، از پزشک خود بپرسید که آیا در آنجا نیز مشغول به کار هستند.

اطمینان از اینکه پزشکتان در نزدیکی شما است به این معنی است که احتمالاً قرار ملاقاتهایتان را از دست نمی دهید. زیرا می توانید به خوبی با برنامه خود تنظیم کنید و معمولاً قرار ملاقات ها به دلیل هماهنگ نبودن با برنامه تان لغو می شوند. این مسئله مراقبتهای لازم شما را مختل می کند و می تواند تأثیر جدی بر سلامت شما بگذارد.

نکته دیگری که لازم است بیان کنیم این است که مراجعه به یک کلینیک خوب بهتر از مطبهاست. زیرا در کلینیکها مجموعه ای از متخصصین و فوق تخصصها با زمینه های مختلف در کنار هم کار می کنند. یک مزیت آن، این است که در صورت نیاز پزشک معالج می تواند شما را در کمترین زمان به پزشک دیگری ارجاع بدهد که در زمینه مشکل شما حاذق تر است، بدون اینکه هزینه ای برای شما داشته باشد و یا روند درمان شما مختل شود.

با توجه به تحقیقات ما، متوجه شدیم که بهترین متخصص قلب و عروق در تهران  دکتر کامبیز پرآذران است. این پزشک با توجه به دارا بودن تجربه های بسیار بالا توانسته درمان های بسیار موفقی در زمینه درمان  انواع بیماری های قلب و عروقی داشته باشد.

دکتر پرآذران سغی می کند به طور متناوب علم خود را در زمینه قلب و عروق به طور مرتب افزایش دهد تا با استفاده از آخرین متد های پزشکی به ددرمان بیمار های ود بپردازد.

برای آشنایی با بهترین متخصص قلب و عروق می توانید وارد سایت پزشکی دکتر کامبیز پرآذران شوید و اطلاعات کامل را در زمینه انتخاب بهترین متخصص قلب و عروق بدست آورید.

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

فوق تخصص مغز و اعصاب کیست؟

فوق تخصص مغز و اعصاب یکی از مهم ترین مشاغل موجود در حال حاضر است که سللامت بسیاری از افراد به آن بستگی دارد. ازاین رو بسیاری از افراد برای درمان مشکلات مغز و اعصابی به دنیال بهتریهن فوق تخصص مغر و اعصاب است.

 همانطور که می دانید یکی از سیستم های مهم بدن انسان، سیستم عصبی آناست.  زیرا می تواند  سایر قسمتهای بدن را تحت تاثیر قرار دهد یا به عبارتی سازماندهی و فرماندهی تمام بدن را در دست دارد. شناخت انواع بیماریهای مغز و اعصاب و تشخیص و درمان آن کاری کاملا حساس و تخصصی است که فقط باید توسط فوق تخصص مغز و اعصاب که در این زمینه دانش و مهارت کافی دارد انجام شود

از این رو برای تشخیص انواع بیماری های مغز و اعصاب نیاز به لوازم و دستگاهای بسیار حرفه ای دارند.


انواع روش های درمانی برای درمان انواع بیماری های مغز وو اعصاب وجود دارد که بسته به اینکه کدام یک از قسمت های سیستم عصبی دچار اختلال شده است، درمان مشخصی برای آن در نظر می گیرند. 

فوق تخصص مغز و اعصاب با تجربه و کاربلد باید اطلاع کامی را در زمینه آناتومی و فیزیولوژی و چگونگی کارکرد سیستم عصبی و ارتباطات پیچیده آنها می توانند ارتباط بخش های مختلف اندام ها را بررسی کنند.

 

چه بیماری هایی توسط فوق تخصص معز و اعصاب انجام می شود؟


سرگیجه
سردرد

اختلال راه رفتن و تعادل

تشنج و صرع

 کاهش سطح هوشیاری و بیهوشی گذرا

  انواع اختلال حافظه شامل آلزایمر، دمانس فرونتوتمپورال، دمانس عروقی و ...

بیمارهای عروقی مغز شامل سکته مغزی، خونریزی مغزی، تنگی عروق مغز و کاروتید که تا حدودی با سونوگرافی داپلر عروق مغز و کاروتید گردن قابل بررسی و پیشگیری است.


  بیماریهای حرکتی مثل پارکینسون

انواع لرزش و ترمور دست و سر

اختلال تکلم و صحبت کردن (آفازی)

  بیماریهای ستون فقرات شامل درد گردن و کمردرد ناشی از فشار دیسک روی نخاع یا اسپاسم عضلات

 بیماریهای درگیر کننده میلین عصب مثل ام اس (MS  )

 اختلالات اعصاب محیطی مثل انواع نوروپاتی که با علائمی همچون گز گز و گرفتگی و بیحسی اندامها بروز می کند.

 انواع بیماریهای عضلات شامل میوپاتی های التهابی و مادرزادی

اختلالات خواب شامل بی خوابی و نداشتن خواب عمیق و موثر 

چه موقع باید برای سردرد به فوق خصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟
سردرد آنقدر شدید باشد که با فعالیتهای روزانه تان تداخل کند و شما را از کار، مدرسه و زندگی روزمره بازدارد.
وقتی مجبورید بیشتر روزها از آسپرین، بروفن، استامینوفن یا سایر دارو های مسکن سردرد مسکن استفاده کنید.
وقتی حس می کنید سرتان رو به بدتر شدن است.
وقتی از اینکه داروی زیادی برای تسکین سردرد مصرف می کنید نگران هستید.
اگر برای درمان سردرد مجبور به مراجعه به اورژانس شده اید.
اگر بیش تر از 15 روز در طی ماه گذشته سردرد داشته اید.
وقتی سردردتان برای اولین بار بالای 50 سالگی شروع شود.
اگر سردرد شروع ناگهانی و انفجاری داشته باشد و نه تدریجی
اگر سردردتان با هر یک از علائم زیر باشد:
الف) تب

ب) تهوع و استفراغ بخصوص استفراغ های صبحگاهی

ج) گیجی و منگی

د) درد و سفتی گردن

ه) هرگونه کاهش سطح هوشیاری

و) اختلال بینایی و تاری دید

ز) هرگونه نشانه های فوکال نورولوژیک مثل ضعف یک قسمت بدن و صورت

برای آشنایی با بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب می توانید وارد سایت پزشکی دکتر رضا جباری شوید و اطلاعات کامل را در مورد انواع بیماری های مغز و اعصاب و درمان آن ها بدست آورید.

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

امروزه یکی از راه های درمان کجی دندان ها ارتودنسی است از این رو افراد بسیاری جهت انجام این درمان مراجعه می کنند.  با توجه به استفده بسیار از درمان ارتودنسی جهت صاف کردن دندان ها و ایجاد طرح لبخند، خیلی بهتر است که اشنایی کاملی از عوارض ارتودنسی داشته باشید.

ارتودنسی دارای عوارض بسیاری می باشد. البته این عوارض برای افراد مختلف متفاوت است و ممکن است برخی از عوارض ارتودنسی در افراد دیگر ایجاد نشود.

ولی قبل از انجام ارتودنسی بهتر است که تا حدودی اطلاع داشته باشید از عوارض ارتودنسی. از این رو ما در این بخش از مقاله های مطب شاهکار دنتال قصد داریم از عوارض ارتودنسی و مواردی که باعث بیشتر عوارض آن ها می شود توضیح دهیم.

عوارض ارتودنسی

با توجه به مطالب بالا، باید بگوییم که ارتودنسی دارای عوارض هایی می باشد. برخی از این عوارض ارتودنسی به شرح زیر می باشد.

پوسیدگی و خرابی ددان ها

افراد یکه ارتودنسی می کنند، امکان خرابی و پوسیدگی دندان های آن ها افزایش می یاید. زیرا وقتی سیم ها روی دندان ها قرار می گیرند اممکن است مواد غذایی به مدت طولانی در زیر آن ها قرار گیرد. از این رو امکان خرابی و آسیب دیدگی دندان ها افزایش می یابد.

درد شدید در قسمت فک

وقتی سیم های ارتودنسی بر روی فک قرار می گیرند، به دلیل فشاری که برای صاف کردن دندان ها وارد می کنند، باعث ایجاد درد شدید در لثه ها و فک می شود. از این رو می توان گفت باعث سرد درد های شدید نیز ممکن است شود. زیرا بسیاری از افراد در صورت درد شدید دچار سردرد های طولانی مدت می شد.

امکان پارگی لب ها

وقتی براکت های ارتودنسی بر روی دندان ها قرار می گیرند، امکان پارکی لب ها زیاد می شود. زیرا در ابتدای ارتودنسی تا لب ها با وجود آن کنار بیایند زمان می برد. از این رو خیلی بهتر است که افرادی که به لب های خود حساس هستند از انجام ارتودنسی صرف نظر کنند.

با توجه به این ها شما الان می توانید راحت تر تصمیم به ارتودنسی بگیرید. شما بایدد این نکات را در نظر بگیرید سپس باا آشنایی با تمامی نکات بهترین درمان را به کار بگیرید..

برای آشنایی کامل تر با عوارض ارتودنسی می توانید وارد سایت شاهکار دنتال شوید و اطلاعات خوبی که دکتر بنفشه ایزدی در مقاله عوارض ارتودنسی گزاشته است را مطالعه کنید.

 

  • hossein ruhi