best blogs

معرفی برترین مقالات در سطح وب در هر زمینه ای.

best blogs

معرفی برترین مقالات در سطح وب در هر زمینه ای.

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قیمت ارتودنسی

قیمت ارتودنسی

قیمت ارتودنسی در کلینیک شاهکار دنتال بهترین کلینیک دندانپزشکی با موثر ترین و بهترین درمان و استفاده از مواد اصل ئ با کیفیت ، بصورت کاملاً دقیق تعیین می شود.
می توان گفت قیمت ارتودنسی به موارد بسیار گوناگونی بستگی دارد و در بسیاری از مطب های دندانپرشکی بر اساس این موارد تعیین می شود.

مواردی که بر قیمت ارتودنسی تاثیر می گذارند؟

  • شما می توانید از پرداخت قسطی برای پرداخت هزینه ارتودنسی استفاده کنید. که این مورد هم بهمدت زمان قصد بستگی دارد. هرچه مدت زمان پرداخت قسط بیشتر شود، می توان گفت هزینه ارتودنسی و یا قیمت ارتودنسی افزایش بیشتری می بابد.

  • برای فتوگرافی و دستگاههای ساخته شده در لابراتوار ارتودنسی هزینه ای دریافت نمی شود. درمان ارتودنسی ثابت همراه با پکیج بهداشت دهان می باشد. برای ریتینریا نگهدارنده ثابت و متحرک مورد نیاز هر بیمار و ویزیتهای دوره نگهداری (Retention) بعد از ارتودنسی هزینه ای دریافت نمی شود.

  • قیمت ارتودنسی نامرئی متحرک با پلاک های شفاف مشابه ارتودنسی ثابت متداول با براکت های فلزی می باشد و بستگی به شدت کچی دندان ها و تعداد پلاک های مورد استفاده دارد. 
  • اگر شما در دندان هایتان، دندانی خراب یا نیاز به عصب کشی داشته باشید، می تواند بر قیمت ارتودنسی تاثیر بسیاری بگذارد. زیرا ابتدا باید این دندان ها درمان شوند، سبب به کار ارتودنسی بپردازید.

اگر شما هم قصد انجام  ارتودنسی را دارید ابتدا باید وارد سایت دندانپزشکی شاهکار دنتال شوید تا اطلاعات لازم را درمورد قیمت ارتودنسی و هزینه های ارتودنسی کسب کنید. سپس با رزرو وقت و انجام آزمایشان لازم توسط پزشک می توانید به درمان کجی و نامرتبی دندان های خود بپردازید.

با توجه به دستگاه های حرفه ای که در مطب دندانپزشکی شاهرکار دنتال موجود است، پزشک با انجام معاینات و گرفتن عکس هایی از دندان ها شما می تواند  دقیق ترین تشخیص را به شما بدهید.

برای اطلاع از قیمت ارتدنسی می توانید وارد سایت کلینیک دندانپزشک یشاهکار دنتا شوید و یا با کلیک بر روی قیمت ارتودنسی اطلاعات لازم را کسب کنید.

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

دکتر جباری

دکتر جباری کیست؟

امروزه بسیاری از افراد ممکن است اسم دکتر رضا جباری به گوششون رسیده باشد. این دکتر با توجه به درمان های موفقی که در زمینه مغز و اعصاب داشته، به عنوان یکی از بهترین جراحان و متخصص های قلب و عروق شناسایی شده است. 

دکتر جباری با توجه به کسب رتبه برتر در زمینه مغز و اعصاب و ستون فقرات توانسته به عنوان یکی از برترین متخصص های قلب و عروق شناسایی شود.

همینطور ایشون با توجه به فراغ التحصیلی در داشنگاه شهید پزشکی که به عنوان یکی از برترین داشنگاه های کشور در زکینه علمی می باشد، توانسته جایگاه خوبی را در مقایشه با دیگر جراحان مغز و اعصاب داشته باشد.

امروزه شایع ترین بیماری های مغز و اعصابی چیست؟

در حال حاضر به دلایل مختلف، انواع بیماری های مغز و اعصابی در حال گسترش هستند، این بیماری ها تا کنون توانتسه جان بسیاری از عزیزان را به خطر بی اندازد و یا اثرات بدی بر روی آن بگذارد.

با توجه به این بیماری های شایعی روی کار امده اند این بیماری ها به شرح زیر است:

ام اس

صرع

تیک عصبی

سر درد های شدید

پریدن اندام های مختلف

این موارد جرو مهم ترین مواردی از بیماری مغز و نخاعی بوده که تا به امروز توانسته آسیب بسیار زیادی بر افراد و حتی افرادی که سن پایین تری دارند وارد کند

دکتر جباری با توجه به تجربه ای که در زمینه درمان انواع بیماری های مغز و نخاعی کسب کرده است، توانسته  به عنوان برترین متخصص مغز و اعصاب در تهارن شناخته شود و بسیاری از افراد سعی می کنند برای معایته، تشخیص وو درمان انواع بیماری های مغز و اعصابی به این پزشک مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دکتر جباری می توانید وارد سایت ایشون شوید و یا بر روی کلمه دکتر جباری کلیک کنید.

 

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

امروزه یکی از انواع بیماری های شایع بیماری های قلب و عروق می باشند. این بیماری ها که به قلب و عروق مرتبط اند تا امروزه توانسته جان بسیاری از افراد را به خطر بندازد و یا آسیب های جبران ناپذیری به ان ها وارد کند.

خب سوال اینجاست که برای چه کنیم تا کم ترین آسیب را ببنیم؟ یا اینکه چگونه از این بیماری های قلب و عروقی در امان باشیم؟ 

و می توان مهم ترین سوال این باشد که چه کسی بهنرین متخصص قلب و عروق چه کسی است؟

خب با توجه به این سوالات مهم، قصد داریم در این مقاله به پاسخ این سوالات بپردازیم. بنابراین می توانید با ما همراه باشید.

از مهم ترین سوال این بخش شروع می کنیم که بهترین متخصص قلب و عروق کیست؟ 

امروزه متخصص های زیادی در زمینه قلب و عروق در حال فعالیت می باشند. این متخصص ها با توجه به تجربه و تعداد عمل های موفقیت آمیز آن ها مقایسه می شوند و فردی که در درمان بیماری های قلب و عروقی از تجربه بالا تری برخوردار باشد و تعداد عمل های موفقی داشته باشد، به عنوان بهترین متخصص قلب و عروق شناسایی می شود.

امروزه با توچه به گسترش روز افزون دانش های درمانی، می توان گفت که هر متخصصی باید به صورت ماهانه یا سالانه دانش خود را به روز کند تا میزان درمان ها و عمل های موفقیت آمیزی داشته باشد.

دومی سوال این است که بهترین متخصص قلب کیست؟

 با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه شکل گرفته است، دکتر کامبیز پرآذران به عنوان یکی از بهترین متخصص های قلب و عروق به حساب می آید . این تحقیقات نسبت به تعداد عمل های موفق کسب شده است. 

دکتر کامبیز پرآذران همیشه به بیماران خود برای  چلوگیری از انواع بیماری های قلب و عروقی موارد زیر را تجویز می کند:

جلوگیری از اضافه وزن

خوردن غذا های سالم

ترک سیگار

عدم نوشیدن نوشانه های الکلی

و...

با توجه به تجربه بالایی که در زمینه درمانی بیماری های قلب و عروقی دارد، نشانه های بیماری های قلبی را به طور کلی به شرح زیر تعریف می کند:

درد شدید در قفسه سینه

درد در کتف چپ

ورم پاها

غش

این موارد جزو مهم ترین مواردی است که به بیماری قلب و عروقی بستگی دارد. یعنی هر چه شدت بیماری بیشتر باشد، می توان گفت که این علائم شدید تر می شوند.

برای آشنایی با بهترین متخصص قلب  و  عروق می توانید وارد سایت دکتر پرآذران شوید و مقاله ای که در ای موضوع گرد آورده ایم را مطالعه کنید و یا بر روی کلمه بهترین متخصص قلب و عروق کلیک کنید.

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

بوشن چیست؟

بوشن یک اتصال با طول کوتاه و بصورت سوکتی و یا اتصال دنده ای بصورت مادگی است که از یک طرف و یا هر دو طرف خود دنده خورده و در پایپینگ خطوط لوله با اتصال دو لوله با قطرهای مساوی و یا مختلف به ادامه روند لوله کشی کمک می کند.

بوشن لوله از اتصالاتی است که به منظور گسترش و یا خاتمه دادن به لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرند.بوشن به منظور تغییر در سایز لوله کشی،همچنین به منظور تعمیر یک اتصال معیوب و یا در سیستم هایی که با مشکل نشتی مواجه هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

در پایپینگ خطوط لوله نیازمند اتصال چندین لوله به منظور ادامه روند لوله کشی و یا تغییر جهت روند لوله کشی و عبور از گیرها و موانع هستیم.تمامی این ضرورت ها منجر به استفاده از روشی سریع به منظور اتصال مقاطع لوله به یکدیگر می شود.

بوشن لوله،نوعی از اتصالات فلزی است که به منظور اتصال دو و یا چندین لوله با حفظ توالی و پیوستگی در پایپینگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.جنس بدنه بوشن اغلب از جنس لوله ای که قرار است به آن متصل شود ساخته می شود.

بوشن لوله ممکن است سخت و یا انعطاف پذیر باشد که این بستگی به میزان مجاز حرکت اعمالی به سیستم لوله کشی و همچنین دائمی و یا پیوسته بودن پایپینگ خطوط لوله دارد.قطر داخلی بوشن می تواند به منظور اتصال لوله هایی با سایزهای مختلف متغیر باشد.

موارد مصرف بوشن چیست ؟

همانطور که گفته شد فضای داخلی بوشن ها به صورت دنده ای می باشد و برای اتصالات دنده ای مورد مصرف قرار میگیرد اما به این مورد توجه فرمایید که لبه های ابتدایی و انتهایی بوشن ها را می توان جوشکاری کرد .

  1. بوشن های جوشی را می توان برای اتصال دو لوله گالوانیزه استفاده کرد . لوله های گالوانیزه به صورت روپیچ می باشد و هنگامی که بخواهیم دو لوله را به یکدیگر متصل کنیم ، نمی توان دو اتصال روپیچ را به یکدیگر متصل کرد و برای اینکار می بایست از یک واسطه استفاده کرد .
    بوشن های جوشی به عنوان واسطه می توانند وسط دو لوله گالوانیزه قرار بگیرند و اتصال دو لوله را شدنی کنند . در این مورد نیاز به جوش دادن بوشن نمی باشد .
  2. برای اتصال یک خط لوله کشی جوشی به یک خط دنده ایی از بوشن استفاده می شود . فرض کنید که بخواهیم شیر فلکه کشویی برنجی روپیچ که اتصال آن به صورت رزوه ای است را به یک لوله مانیسمان متصل کنیم .

برای این کار می بایست از یک بوشن استفاده کنیم که سمت ابتدایی آن به لوله جوش می خورد و سمت دیگر به شیر متصل می شود .

در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توان شیر برنجی را به لوله جوش داد و با استفاده از بوشن امکان اتصال فراهم می شود .

تفاوت بوشن و سردنده چیست ؟

بوشن و سردنده هر دو از اقلامی می باشند که برای اتصال خط جوشی به خط دنده ای استفاده می شوند اما دارای یک تفاوت بنیادی می باشند :

تفاوت اصلی بوشن و سردنده در نوع اتصال آن ها می باشد ، بوشن ها به صورت توپیچ می باشند و برای اتصال به یک شیر یا ... روپیچ استفاده می شود اما سردنده به صورت روپیچ بوده و برای اتصال به یک شیر توپیچ استفاده می شوند .

برای مطالعه ادامه مقاله به لینک بوشن الو آهن مراجعه کنید.

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

لوله کشی کلکتوری چگونه انجام می شود؟

کلکتور در مکان های مختلفی نصف می شود. مثلا در جاهایی که موتورخانه دارند، دو کلکتور که یکی برای آب گرم خروجی و دیگری برای آب گرم ورودی است استفاده می شود. اگر کلکتور را بخواهیم در منزل نصب کنیم باید محل جعبه کلکتور را در سرویس بهداشتی، تراس و آشپزخانه نصب کنیم. نکته قابل توجه این است که نباید کلکتور در نزدیکی اتصالات برق و گاز نصب شود.

کلکتور آب سرد و گرم در ساختمان

قبل از آشنایی با کلکتور آب سرد و گرم، باید با تفاوت آن با کلکتوری‌های گرمایشی آشنا شد. کلکتوری های گرمایشی به این صورت هستند که لوله های ورودی آب گرم و سرد از هر دو طرف امکان اتصال دارند، اما اتصال ورودی آب گرم و سرد در کلکتور آب، برای لوله کشی آب سرد و گرم فرق می کند و فقط از یک سمت امکان اتصال به ورودی اصلی آب را دارند و کلکتور از سمت دیگر به کمک یک درپوش بسته می شود.

و در واقع ورودی اصلی کلکتوری آب، همان ورودی اصلی آب سرد ساختمان است که باید حتما این ورودی به زانویی کلکتور آب سرد ساختمان متصل شود و برای تهیه آب گرم باید پکیج یا آبگرمکن بوسیله انشعابی به سمت دیگر کلکتور آب متصل شوند.

بعد از گرم شدن آب بوسیله پکیج یا آبگرمکن، آب گرم به ورودی کلکتور آب گرم متصل می شود و برای لوله کشی آب گرم از انشعاب کلکتور آب گرم استفاده می کنند و برای آب سرد نیز از انشعاب کلکتور آب سرد استفاده می شود.

کلکتور آب گرمایشی خانه

کلکتورهای آب گرمایشی خانه به دو صورت تهیه می‌شوند. کلکتور گرمایش از کف و کلکتور رادیاتوری

آنچه اهمیت دارد این است که بدانید کلکتورهای گرمایش خانه به جای آب سرد و گرم به آب رفت و برگشت تقسیم می‌شوند

کلکتور آب رفت همان آب گرم ما است که معمولا در بالا نصب می‌شود و کلکتور آب برگشت یا همان سرد در پایین جعبه کلکتور بسته می‌شود.

این کلکتورها تنها دارای یک ورودی اصلی در یک سمت خود هستند.

کلکتور آب رفت آب گرم تهیه شده را از زیر پکیج دریافت می‌کند و به سمت رادیاتورها و یا لوله‌های گرمایش از کف ارسال می‌کند و کلکتور برگشت آبی که سرد شده و توسط موتور پکیج از مدار در حال برگشت هست را از مسیرهای مختلف جمع‌آوری و به سمت پکیج و زیر پکیج هدایت می‌کند.

تفاوتی که در لوله‌کشی آب گرم و سرد و لوله‌کشی گرمایش در روش کلکتوری وجود دارد این است که تمامی مسیرهای لوله‌کشی باید تقریبا به یک اندازه متراژ داشته باشند.

مثلا رادیاتور در هر منطقه‌ای که قرار گرفته تفاوتی ندارد ولی طول لوله رفت همه این رادیاتورها و لوله برگشت همه رادیاتورها باید مثلا حدود 8 متر باشد.

اگر طول یک لوله بلندتر گرفته شود رادیاتور دورتر سردتر خواهد بود و اگر یک مسیر کوتاه در نظر گرفته شود مسیرکوتاه به حالت بای پاس عمل خواهد کرد و به شدت داغ خواهد شد.

نکته دیگر اینکه هر دو کلکتور آب رفت و برگشت در انتها بوسیله یک درپوش کلکتوری بسته می‌شوند.

کلکتور آب گرمایش از کف

کلکتورهای گرمایش از کف تفاوت‌هایی را با کلکتورهای دیگر مدارها دارند. این کلکتورها به همراه یک دبی سنج و یک شیر تنظیم جریان بصورت یک تکه و سرهم شده در بازار موجود می‌باشند.

دلیل استفاده از دبی سنج و شیر تنظیم جریان حساسیت بالای لوله‌های گرمایش از کف است که باید بصورت بالانس و یکنواخت آب را در سیستم به گردش در بیاورند.

در انتهای کلکتور هم یک شیر هواگیری نصب می‌شود که بر روی کلکتورهای آماده از قبل تعبیه شده و یا باید بعدا خریداری و تعبیه شود.

شیر هواگیری اهمیت فوق‌العاده زیادی در گرمایش از کف دارد و در زمان‌های مختلف برای هواگیری و بهبود عملکرد گرمایش از کف باید از ان کمک گرفت. این شیر هواگیری معمولا بصورت اتوماتیک عمل می‌کند.

کلکتورهای گرمایش از کف بصورت زوج و آماده به فروش می‌رسند. این کلکتورها دارای شیرهای اتوماتیک هستند نیازی به نصب شیر ندارند.

عملکرد کلکتور موتورخانه به چه صورت است؟

حالا که با مفهوم کلکتور چیست، در بالا آشنا شدید، تا حدودی وظیفه کلکتور موتورخانه برای شما مشخص شده است. کلکتور با تاثیر مناسب بر طرز کار موتورخانه شرایط را برای انتقال صحیح آب جهت تولید انرژی کافی برای راه اندازی سیستم گرمایشی سهولت می‌بخشد.

در هر موتورخانه 2 عدد کلکتور وجود دارد، یکی برای آب گرم خروجی و دیگری آب گرم ورودی؛ کلکتور موتورخانه در قسمت آب گرم خروجی به این صورت کار می‌کند که به وسیله لوله خروجی اصلی آبی که در مولد گرم شده است، وارد کلکتور موتورخانه می‌شود و از آنجا با گرفتن انشعاب به واحد‌های ساختمان می‌رود.

برای آب برگشتی از واحدها نیز می‌توانید از همین سیستم استفاده کنید. تمامی خروجی واحدها به یک کلکتور وارد شده و از کلکتور موتورخانه با یک خروجی اصلی به داخل منبع بویلر بروند برای گرمایش مجدد. می‌توان برای تسریع عمل چرخش آب از یک یا چند پمپ آب در مدار گردش آب استفاده کرد. معمولا یک پمپ آب برای پمپاژ آب گرم در لوله‌ها در نظر میگیرند و یک پمپ آب نیز برای مکش آب سرد.

کلکتور موتور خانه در جنس‌ها و تعداد خروجی‌های مختلف تولید می‌شود. جنس کلکتور موتورخانه می‌تواند برنج، گالوانیزه و یا مس باشد. همچنین تعداد خروجی‌های یک کلکتور موتورخانه استاندارد بین 5 تا 8 عدد است.

  • hossein ruhi
  • ۰
  • ۰

امروزه در سیستم های لوله کشی بیش از هر چیز دیگری، از لوله آب های پلاستیکی استفاده می شود. این لوله آب ها با ویژگی های منحصر به فردی که دارند همواره به کمک بشر آمده و در صنایع مختلف خود را نشان داده اند. در لیست زیر می توانید تمامی لوله آب های پلاستیکی را مشاهده کنید:

  • لوله آب های پلی اتیلن PE
  • لوله آب های پی وی سی PVC
  • لوله آب پلی پروپیلن PP
  • لوله آب های ABS
  • لوله آب های CPVC
  • لوله آب های PB
  • لوله آب های پنج لایه

1) پلی اتیلن:

این لوله آب های تیره رنگ مقاومت خیلی خوبی از خود در برابر فشار،خوردگی، نور خورشید، زمین لرزه و ضربه نشان داده اند. لوله های پلی اتیلن میتوانند در عین حال که بدون نشت و محکم به یکدیگر متصل شوند، انعطاف پذیر نیز باشند. علاوه بر این ها هزینه تعمیر آن بسیار ارزان است.

2) پی وی سی:

این لوله آب ها از طریق چسب به هم وصل میشوند ؛ در نتیجه نسبت به سایر لوله ها سریعتر به یکدیگر متصل میشوند . لوله آب های پی وی سی در عین سبک بودن ، مقاومت بالایی دارند اما این مقاومت در برابر حرارت زیاد نیست و حالت و فرم خود را از دست میدهند.

لوله آب های پلاستیکی

3) پلی پروپیلن:

این لوله آب ها در 3 نوع چگالی پایین، متوسط و بالا تولید می شوند که بر خلاف لوله های پی وی سی مقاومت بالایی در برابر دما دارند. در عوض شکنندگی در برابر نور خورشید از معایب آن ها است.

گروه تاسیسات صنعتی-ساختمانی الو آهن افتخار همکاری با برند های معتبر لوله آب را داشته و تمامی محصولات این برند ها را در زمینه تاسیسات ساختمانی را به فروش میرساند‌.

شما میتوانید انواع لوله آب را هم به صورت حضوری از طریق فروشگاه که آدرس آن در سایت ذکر شده و یا غیرحضوری از طریق صفحه فروشگاه الو آهن در سریعترین زمان ممکن خریداری کنید و بهترین قیمت و ضمانت پس از فروش را از نمایندگی رسمی تاسیسات ساختمانی تجربه کنید.

  • hossein ruhi